Hur du kan kombinera strategi och syfte för att bidra till hållbarhet

Jag läser en intressant artikel från BCG om vikten av att skapa en modell för företag som vill bidra till en hållbar och meningsfull värld.

”To do so, we suggest that leaders reimagine corporate strategy by creating new modes of differentiation, embedding societal value into products and services, reimagining business models for sustainability, managing to new measures of performance, and reshaping business ecosystems to support these initiatives. While this is a tall order for any management team, the future of the company, our environment, and society depends on doing so.”

Vi lanserar ett digitalt program som stödjer dig i ert arbete med att ta fram er organisations syfte och utveckling av en strategi för att implementera syftet! Läs mer på PurposeImpact om det digitala programmet! Programmet startar den 15 september så det finns fortfarande tid att anmäla er!

www.purposeimpact.se

https://www.bcg.com/publications/2020/quest-sustainable-business-model-innovation.aspx?utm_medium=Email&utm_source=esp&utm_campaign=covid&utm_description=ealert&utm_topic=none&utm_geo=global&utm_content=202004&utm_usertoken=CRM_56b42497d3a6a1b8ed55a90a517bf24fbbb5e924&redir=true

Leave a Comment

0
Share This