.st0{fill:#FFFFFF;}

Syftet – Kan det skapa innovationskraft? 

 2021-10-05

Av:  Heléne Ählberg

Del 3: Öka din innovationsförmåga!

Tänk om du hade en organisation med ett starkt gemensamt fokus där ni har skapat en vilja att testa nytt, ni vågar experimentera. Där ni har skapat en kultur som känns inkluderande, där det är ok att testa och göra misstag. Ni snarare uppmuntrar att testa nytt och vågar göra misstag för det är av misstagen ni lär er nya saker. Alla i verksamheten drivs av en vilja att utvecklas och tänka nytt.

Hur skulle det kännas för dig? Lockar den tanken?

Med ett tydligt syfte, som ytterst fokuserar på att skapa nytta för kunden och samhället i stort, kan du skapa den känslan och driv i din organisation. Syftet skapar det gemensamma fokuset och bidrar till att ni får en gemensam riktning framåt. Tillsammans kan ni sedan skapa den kultur ni vill ha som bidrar till förverkligandet av syftet. Syftet kanske ställer gamla mönster, tjänster och aktiviteter i er organisation på ända men det bidrar då i stället till nytänkande och innovation.

Så hur kan vi göra för att skapa mer innovationskraft genom vårt syfte?

  • Aktivera och implementera ert syfte
  • Vad kännetecknar er kultur idag? Står den för nytänkande och innovation?
  • Synliggör hur ni arbetar med innovation och nytänkande idag
  • Var ligger hindren för innovation för er idag?
  • Vad skulle ni behöva göra för att minska hindren?

Vill du veta mer? Hör av dig så bokar vi ett kort möte!

#purpose #syfte #organisation #ledarskap #attraktivarbetsgivare #purposeimpact

Heléne Ählberg


Purpose Guide, Teal Expert

Lämna ett svar

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Genom att anmäla dig samtycker du till e-postutskick från oss.
Dina uppgifter delges aldrig någon annan och du kan när som helst ta tillbaka ditt samtycke via en avregistreringslänk i varje mail.